Головна сторінка facebook Урядовий портал 21 вересня 2019
українська англiйська

Економічна політика України  »  Зовнішньоекономічна політика  »  Зони вільної торгівлі між Україною та країнами світу  »  ЗВТ між Україною та Канадою

Розсилка новин
Вакансії
Зворотний зв'язок
Мапа сайту
Каталог послуг
 

Пошук по сайту

 розширений пошук »
« Вересень 2019
пн вт ср чт пт сб нд
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
початок діапазону
дд мм рр
кінець діапазону
дд мм рр
[Показати]











Інформаційно-аналітична довідка щодо укладання Угоди про вільну торгівлю між Україною та Канадою версія для друку RSS facebook
29.08.2012 | 11:29 | Департамент співробітництва з СОТ та з питань торговельного захисту

Наміри укласти Угоду про вільну торгівлю між Україною та Канадою погоджені на високому рівні в рамках зустрічі Президента України Віктора Януковича з Прем’єр-міністром Канади Стівеном Гарпером, що відбулись у жовтні 2010 року у м. Києві.

На виконання низки доручень Кабінету Міністрів України проведено п’ять  раундів переговорів для опрацювання комплексу питань, пов’язаних із укладенням Угоди. Також протягом 2010-2012 років сторонами проведено низку відеоконференцій: з питань антидемпінгових заходів; транскордонної торгівлі послугами; державних закупівель; захисту прав інтелектуальної власності, врегулювання спорів, конкуренції тощо.

В рамках зазначених заходів, сторонами опрацьовано широке коло питань пов’язаних із укладенням Угоди. Зокрема, в рамках засідань окремих робочих груп, проведено обговорення таких положень угоди, як: "Загальні положення", "Національний режим та доступ до ринку товарів", "Технічні бар’єри у торгівлі", "Санітарні та фітосанітарні заходи", "Правила визначення походження", "Митні процедури", "Транскордонна торгівля послугами", "Тимчасовий в’їзд ділових осіб", "Прозорість", "Інвестиції", "Врегулювання спорів", "Державні закупівлі", "Конкуренція", а також окремі угоди зі співробітництва у сфері праці та захисту навколишнього середовища.

За результатами п’ятого раунду переговорів, проведеного 23-27 квітня 2012 року, м. Київ, делегацією України досягнуто прогресу при опрацювання проекту Угоди, зокрема погоджено переважну більшість положень Угоди.

Ключовим невирішеним питанням в рамках переговорного процесу залишається тарифна пропозиція Канади, яка передбачає збереження Канадою режиму адміністрування тарифних квот та застосування надмірно високих тарифних ставок ввізного мита на товари походженням з України в рамках майбутньої Угоди.

Довідково: доступ до ринку сільськогосподарської продукції Канади характеризується високим рівнем тарифного захисту. Канада широко використовує заборонні ставки мита - найбільша ставка тарифу становить 313,5 % (молочні жири). Загалом, 0,6 % тарифних позицій товарів підлягають стягненню мита у розмірі 164,5-313,5 %, зокрема свійська птиця, її м’ясо та жир; різноманітні молочні продукти; яйця; окремі види олії; шоколадна продукція, крупи та суміші, морозиво та суміші для його виготовлення, корма.

Водночас Канада застосовує жорстку систему квотування імпорту. Наприклад на імпорт пшениці та пшеничного борошна тариф у рамках квоти складає 1,9 дол. США за тонну тоді як поза квотою – 49% від митної вартості, свійська птиця (курятина) в межах квоти 5% митної вартості, тоді як поза квотою - 238% митної вартості, м'ясо рогатої худоби свіже або морожене в межах квоти імпортується за нульовим тарифом, а поза квотою - 26,5% митної вартості. Таким чином, ставки по тарифах Канади поза квотою в сотні разів перевищують рівень митних ставок на імпорт згаданих товарів в рамках квоти.

Відповідно застосування Канадою тарифних квот на імпорт с/г продукції суттєво обмежує можливості експорту м'яса свійської птиці (курятина та індичка) та субпродуктів, яєць, молочної продукції (всі види сирів, маргарин) та іншої переробленої продукції походженням з України.

Розподіл квот здійснюється за принципом "перший прийшов – першим обслуговується". Відповідно головними торговими партнерами в рамках встановлених Канадою квот в першу чергу є США та інші країни, які історично є постачальниками цих груп товарів на ринок Канади.

Для України головною метою укладення угоди про вільну торгівлю з Канадою є забезпечення збалансованої тарифної політики, у тому числі, відносно чутливих груп товарів промисловості та сільського господарства, що має стати підґрунтям для створення сприятливих умов розвитку торговельно-економічного співробітництва.

Довідково: позиція України полягає в тому, що під лібералізацію мають підпадати всі товари. Тривалість перехідних періодів, протягом яких мита знижуються до 0%, має бути 3, 5 або 7 років. Для найбільш чутливих груп товарів мають передбачатися такі умови, як застосування перехідного періоду скасування мит до 10 років; часткова лібералізація тарифного захисту або встановлення тарифних квот, при цьому обсяги квоти мають передбачати поступове збільшення; розмір увізного мита в межах тарифної квоти встановлюється на рівні 0%; розмір увізного мита, яке діє поза квотою, має впродовж перехідного періоду зменшуватися до паритетного рівня.

Водночас з метою визначення результатів укладання Угоди Науково-дослідним економічним інститутом Мінекономрозвитку у 2010 році виконано наукову роботу щодо економічного обґрунтування доцільності лібералізації торгівлі з Канадою. Результати дослідження на різних етапах його підготовки обговорювались з представниками товаровиробників України. Практика обговорення поточного стану переговорного процесу з представниками ділових кіл продовжена протягом 2010-2012 років, зокрема, результати обговорень обумовлюють позицію делегації України на переговорах.

Порівняльний аналіз тарифних зобов’язань Канади в рамках СОТ свідчить, що доступ до ринку сільськогосподарської продукції Канади характеризується високим рівнем тарифного захисту. Середня ставка діючого адвалерного мита Канади становить 4,7 %. Причому, встановлені середні ставки діючого мита Канади на сільськогосподарську продукцію дорівнюються 14,5 %, на несільськогосподарську 5,3 %, в Україні ці показники становлять 8,8 % та 3,6 %, відповідно. Водночас, Україна є більш захищеною у торгівлі більшістю готових виробів. В свою чергу Канада має значно вищі ставки мита на імпорт сільськогосподарських товарів (крім продуктів рослинного походження), готових харчових продуктів, а також текстильних виробів.

Запровадження режиму вільної торгівлі між Україною та Канадою за сценарієм, що передбачає лібералізацію умов торгівлі зі збереженням діючих ставок мита на окремі види сільськогосподарської продукції призведе до незначних, але позитивних наслідків для економіки України. З урахуванням сучасного стану переговорного процесу, з боку Канади передбачається зниження середньоарифметичної адвалерної ставки імпортного мита з 4,7 % до 1,7 %.

За результатами наукового дослідження та ураховуючи зауваження і пропозиції профільних міністерств і відомств, встановлено наступні потенційні переваги та можливі ризики в результаті укладання угоди про вільну торгівлю:

 

Потенційні переваги для України від укладання угоди про вільну торгівлю з Канадою

Можливі ризики для України від укладання угоди про вільну торгівлю з Канадою

 

В результаті укладання угоди про вільну торгівлю, із забезпеченням вилучення найбільш чутливих товарних груп (переважно сільськогосподарських), передбачаються такий вплив на економіку України:

- випуск збільшиться на 0,01%;

- внутрішні ціни за різними видами товарів зменшаться на величину від 0% до 0,01 %;

- обсяг валового внутрішнього продукту збільшиться на 0,03 %;

- кількість зайнятих економічною діяльністю зросте на 4 тис. осіб.

Найбільше зростання ВВП слід очікувати у таких видах економічної діяльності (у дужках – оцінки за базовим сценарієм):

- металургія та оброблення металу +0,76%;

- харчова промисловість +0,09%

- видобування неенергетичних матеріалів +0,05%.

Помітного зростання кількості зайнятих можна очікувати у таких видах економічної діяльності, як: металургія та оброблення металу (+3,6 тис. осіб); харчова промисловість (+0,7 тис. осіб).

Загалом від лібералізації торгівлі очікується ширший вибір товарів і послуг. Завдяки збільшенню потоків товарів, послуг та інвестицій на український ринок, виробник матиме доступ до дешевших комплектувальних, устаткування і сировини, а споживач – ширший вибір товарів, послуг і цін. Це створює умови для підвищення якості та конкурентоздатності вітчизняної продукції.

Також у короткостроковій перспективі можна очікувати незначного зростання добробуту населення за рахунок зменшення внутрішніх цін.

 

Попередні прогнози щодо ризиків:

створення додаткової конкуренції для вітчизняних виробників продукції з високою доданою вартістю;

невисока якість української продукції може негативно вплинути на її конкурентоспроможність на північноамериканському ринку – цей показник залежить від спроможності та бажання вітчизняних виробників використовувати новітні технології, проводити модернізацію виробництва, дотримуватись стандартів та якості;

на внутрішньому ринку Канади суттєву конкуренцію українським товарам створять товари з США – основного торговельного партнера Канади – на які припадає суттєва доля ринку;

відсутність розподілу по країнам квот, що Канада застосовує до імпорту (здебільшого квоти застосовуються на імпорт сільськогосподарської продукції) може призвести до того, що квоти будуть вичерпані основними торговельними партнерами, тоді як український експорт лишиться поза квотою;

надання Канадою внутрішньої підтримки сільського господарства ставить вітчизняних виробників сільськогосподарської продукції у нерівні умови.

Найбільш суттєве зменшення ВВП очікується у таких видах економічної діяльності, як:

·    рибне господарство (-0,23%);

·    деревообробна і целюлозно-паперова промисловість, видавнича справа (-0,20%);

·    сільське господарство, мисливство (-0,17 %).

 

________________

 


Ia?aoia?iaiue yeieiae?aneee oi?oi «GREEN MIND»
Розробник: Корпорація "Cофтлайн" (Україна)
© Міністерство економічного розвитку і торгівлі України