Головна сторінка facebook Урядовий портал 19 липня 2019
українська англiйська

Економічна політика України  »  Зовнішньоекономічна політика  »  Зони вільної торгівлі між Україною та країнами світу  »  Інформаційно-аналітичні матеріали з питань укладання угод про вільну торгівлю з окремими країнами світу

Розсилка новин
Вакансії
Зворотний зв'язок
Мапа сайту
Каталог послуг
 

Пошук по сайту

 розширений пошук »
« Липень 2019
пн вт ср чт пт сб нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
початок діапазону
дд мм рр
кінець діапазону
дд мм рр
[Показати]











Інформаційно-аналітичні матеріали з питань укладання угод про вільну торгівлю з окремими країнами світу версія для друку RSS facebook
29.08.2012 | 11:33 | Департамент співробітництва з СОТ та з питань торговельного захисту

З метою покращення умов зовнішньоекономічної діяльності України, зокрема реалізації експортного потенціалу вітчизняних товаровиробників, Міністерством економічного розвитку і торгівлі ведеться активна робота щодо укладення угод про вільну торгівлю (далі - Угода) з окремими країнами та групами країн світу.

Так, у 2011 році завершено переговори з питань укладення Угод з Чорногорією та Сирією, а також прийнято Закон України про ратифікацію Угоди між Україною та державами ЄАВТ, яким 01.06.2012 введено в дію цю Угоду.

Водночас, на різних етапах ведуться переговори щодо укладення Угод з Канадою, Туреччиною, Сербією та Сінгапуром. Ведуться консультації та вивчається доцільність започаткування відповідних переговорів з Ізраїлем, В’єтнамом, Ліваном та іншими перспективними торговельно-економічними партнерами.

Згідно з завданнями, що поставлені перед Мінекономрозвитку, головною метою укладення Угод є забезпечення доступу українських товарів до ринків окремих країн світу, зокрема шляхом досягнення збалансованого торговельного режиму, у тому числі, відносно чутливих груп товарів промисловості та сільського господарства, що має стати підґрунтям створення сприятливих умов для розвитку торговельно-економічного співробітництва. Сфера інтересів сучасних учасників Угод виходить далеко за рамки звичайної торгівлі товарами та послугами і охоплює питання прав інтелектуальної власності, державних закупівель, охорони навколишнього середовища тощо.

У результаті укладення Угод передбачається збільшення обсягів експорту українських товарів (орієнтовно на 7%) та послуг на зовнішні ринки внаслідок покращення умов доступу та закріплення вже традиційних експортних позицій українських компаній на відповідних ринках.

Водночас, з метою вивчення можливих перспектив та наслідків для галузей економіки України в результаті укладення Угоди з окремою країною чи групою країн світу на базі Науково-дослідного економічного інституту Мінекономрозвитку проводяться відповідні дослідження з використанням моделі міжгалузевого балансу, створеної на основі таблиць "витрати-випуск" Системи національних рахунків України.

Результати дослідження та рекомендації делегації України на системній основі обговорюються на розширених засіданнях з представниками профільних міністерств, відомств, Федерації роботодавців, галузевих асоціацій, ділових та наукових кіл України.

Згідно з результатами наукових досліджень, з урахуванням зауважень та пропозицій ділових кіл, визначено, що загальноекономічний вплив на соціально-економічний розвиток України у результаті укладення Угод в цілому прогнозується як позитивний.

На макрорівні найбільші позитивні зміни очікуються у наступному: зростання експорту; зростання випуску; зменшення внутрішніх цін; зростання кількості зайнятих; зростання обсягу валового внутрішнього продукту.

При цьому найбільше зростання ВВП очікується у таких видах економічної діяльності, як торгівля; металургія та оброблення металу; харчова промисловість; електроенергетика; виробництво машин та устаткування; хімічне виробництво, гумові та пластмасові вироби; транспорт; видобування вуглеводнів; будівництво, фінансове посередництво, здавання під найм, видобування вугілля та нафти, виробництво коксопродуктів, теплопостачання, водопостачання, готелі та ресторани, пошта і зв’язок, операції з нерухомістю та надання послуг юридичним особам тощо.

Проте наряду із покращенням доступу до світових ринків товарі та послуг передбачається симетрична або асиметрична лібералізація торговельного режиму України по відношенню до окремих країн. У зв’язку з цим прогнозується загострення конкуренції на внутрішньому рику товарів та послуг, що потенційно може негативно відображатися на розвитку окремих підгалузей (промислова продукція: машини і механічні пристрої, наземні транспортні засоби та запчастини, електричне обладнання і устаткування, товари легкої промисловості, будівельні матеріали; серед сільськогосподарської продукції до категорії підвищеної чутливості відносяться переважно товари з високим ступенем обробки та переробки).

З метою уникнення збільшення обсягів експорту товарів з низьким рівнем обробки та переробки делегацією України твердо відстоюється позиція щодо збереження експортних мит в рамках Угод.

Крім того, лібералізація двосторонньої торгівлі передбачає також створення сприятливих умов для залучення прямих іноземних інвестицій. З огляду на обмежені можливості внутрішньої підтримки національного товаровиробника та з метою компенсації потенційних ризиків у результаті лібералізації торгівлі з окремою країною світу зазвичай переговори щодо укладення Угод супроводжуються додатковими інвестиційними угодами та проектами технічної допомоги.

______________

 


Ia?aoia?iaiue yeieiae?aneee oi?oi «GREEN MIND»
Розробник: Корпорація "Cофтлайн" (Україна)
© Міністерство економічного розвитку і торгівлі України