Головна сторінка facebook Урядовий портал 21 вересня 2019
українська англiйська

Стратегія Європейського Союзу для Дунайського регіону  »  Загальна інформація

Розсилка новин
Вакансії
Зворотний зв'язок
Мапа сайту
Каталог послуг
 

Пошук по сайту

 розширений пошук »
« Вересень 2019
пн вт ср чт пт сб нд
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
початок діапазону
дд мм рр
кінець діапазону
дд мм рр
[Показати]











Інформаційна довідка щодо реалізації Стратегії ЄС для Дунайського регіону в Україні версія для друку RSS facebook
21.08.2013 | 17:44 | Департамент співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями та координації міжнародної технічної допомоги

Стратегія Європейського Союзу для Дунайського регіону (далі – Стратегія) була затверджена Радою ЄС 24 червня 2011 року.

            Стратегія спрямована на забезпечення інфраструктурного, екологічного, соціально-економічного та інституційного розвитку регіону.

            В географічному плані Стратегія охоплює 14 країн:

            - країни Євросоюзу - Німеччина (Баден-Вюртемберг, Баварія), Австрія, Словаччина, Чехія, Угорщина, Словенія, Румунія, Хорватія та Болгарія;

            - країни, які не є членами ЄС - Сербія, Боснія та Герцеговина, Чорногорія, Молдова та Україна.

            Стратегією передбачено співпрацю в рамках 11 пріоритетних напрямів з метою досягнення нижчезазначених цілей та показників:

 

1) поліпшення ситуації у транспортній сфері та розвиток єдиного транспортного комплексу:

              1а) внутрішнє судноплавство (координатори – Австрія, Румунія);

              1б) автомобільний, залізничний транспорт та авіаційне сполучення (Словенія, Сербія);

·       До 2020 року має бути забезпечено навігацію на Дунаї протягом 300 днів на рік.

·       До 2020 року тоннаж вантажів, які перевозяться річковим шляхом має бути збільшений на 20 % у порівнянні з 2010 роком.

·       До 2030 забезпечити залізничне сполучення між усіма столицями країн регіону року (орієнтовна швидкість потягів 120 км/год.).

 

2) розвиток сталої енергетики (Угорщина, Чехія);

·       Зменшення викидів парникових газів на 20 % у порівнянні з 1990 роком.

·       Збільшення використання енергії з відновлювальних джерел на 20 % у порівнянні з 1990 роком.

·       Наближення до 20 % збільшення енергоефективності у порівнянні з 1990 роком.

 

3) сприяння розвитку культури та туризму, контактам між людьми (Болгарія, Румунія);

·       До 2020 року збільшити чисельність туристів до регіону на 50 % у порівнянні з 2010 роком.

·       До 2020 року збільшити круїзний туризм на 50 %  у порівнянні з 2010 роком.

 

4) відновлення та підтримка належної якості води (Угорщина, Словаччина);

·       До 2020 року зменшення забруднення поживними відходами на 20 % у порівнянні з 2010 роком.

·       До 2020 року зменшення забруднення органічними речовинами на 20 % у порівнянні з 2010 роком

·       До 2020 року 80 % житлових кварталів басейну річки  мають бути забезпечені   системою очистки.

·       До 2020 року 80 % водних ресурсів Дунаю мають бути принадними для купання.

 

5) моніторинг екологічних ризиків (Угорщина, Румунія);

·          До 2020 року зменшити ризики повеней на 25 %.

 

6) збереження біорозмаїття, заповідників, якості повітря та земель (Німеччина – Баварія, Хорватія);

·          До 2020 року збільшити території національних заповідників на 20 % у порівнянні з 2010 р..

·          Збільшити різноманіття видів риби на 50 %.

 

7) розвиток інформаційного суспільства шляхом впровадження інформаційних технологій, наукових досліджень та поліпшення системи освіти (Словаччина, Сербія);

·          До 2020 року збільшити загальних обсяг державних та приватних інвестицій у сферу дослідження та технічного розвитку на 50 %.

·          До 2013 року забезпечити 80 % впровадження широкополосного доступу до мережі Інтернет.

 

8) підтримка конкурентоспроможності підприємств (Німеччина – Баден-Вюртемберг, Хорватія);

·          До 2020 року збільшити внутрішню торгівлю на 50 % у порівнянні з 2010 роком.

·          Збільшити на 50 % кількість патентів, що видаються.

 

9) інвестиції в освіту та перепідготовку (Австрія, Молдова);

·          До 2020 року забезпечити отримання 30 % молодих людей віком до 30-34 років повної вищої освіти.

·          До 2020 року збільшити в 2 рази рівень доходів населення.

 

10) підвищення інституційної спроможності та адміністративної взаємодії (Австрія – Відень, Словенія);

·                     До 2020 року скоротити до 4 тижнів термін здійснення необхідних процедур для започаткування бізнесу.

 

11) взаємодія у подоланні викликів у сфері безпеки та боротьба з організованою злочинністю (Німеччина, Болгарія)

·                     До 2015 року мати ефективну систему обміну інформацією (ДНК включно) між 14 країнами регіону.

·                     До 2015 року впровадити ефективну взаємодію правоохоронних органів з метою боротьби з організованою злочинністю.

 

Щодо джерел фінансування реалізації Стратегії

 

            Фінансування реалізації проектів в рамках Стратегії може бути здійснено за рахунок коштів в рамках наявних програм технічної допомоги ЄС та міжнародних фінансових організацій, національних бюджетів.

            Українська сторона неодноразово порушувала у листах до Європейської Комісії питання щодо забезпечення рівних фінансових можливостей як для країн-членів ЄС, так і для країн –не членів, які не мають доступу до ресурсів Структурних Фондів ЄС.

            За  результатами участі Української сторони у міжнародних заходах в рамках Стратегії з Європейською Комісією погоджено:

              - виділення 20 % ресурсів Європейського фонду регіонального розвитку для фінансування проектів в країнах – не членах ЄС;

             - розширення доступу українських партнерів до ресурсів, що залучаються Європейськими  угрупуваннями з територіального співробітництва;

             

Країни-партнери під егідою Європейської Комісії розробляють Дунайську транснаціональну програму співробітництва 2014-2020рр., в рамках якої передбачатимуться кошти для реалізації проектів в рамках Стратегії.

 

Наприкінці першого півріччя 2013 року Європейською Комісією спільно з співкоординатором пріоритетного напряму № 10 Стратегії «Підвищення інституційної спроможності та адміністративної взаємодії» – адміністрацією
м. Відень було започатковано Інструмент технічної допомоги для підготовки до реалізації проектів в рамках Стратегії, бюджет якого становить 900 тис. євро. Інструмент  - перший пілотний проект, спрямований на надання допомоги ініціаторам ідей у підготовці проектних пропозицій із макрорегіональним ефектом, що відповідатимуть критеріям Стратегії.

 

            Законодавча  база  реалізації Стратегії в Україні. Українські проектні пропозиції.

            Національним координатором діяльності, пов'язаної з участю України в реалізації Стратегії  призначено Першого заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максюту А. А.

            Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 вересня 2011 року № 994 було утворено Координаційний центр з провадження діяльності, пов’язаної з участю України в реалізації Стратегії під головуванням Першого віце-прем’єр-міністра України. Проведено його три засідання:

            Станом на початок серпня 2013 року на розгляді у координаторів пріоритетних напрямів Стратегії знаходиться 37 проектних пропозиції, ініційовані українською стороною. Ще 11 проектних пропозицій знаходяться на стадії доопрацювання українською стороною.

            Отримано чотири рекомендаційних листи від координаторів пріоритетних напрямів по проектах у сфері транспортної інфраструктури та охорони навколишнього середовища, які підтверджують їх відповідність цілям Стратегії.

             

              Участь української Сторони у міжнародних заходах в рамках Стратегії

            Представники Мінекономрозвитку як Національного контактного пункту реалізації Стратегії  в Україні на постійній основі беруть участь у важливих заходах в рамках Стратегії, зокрема засіданнях національних контактних пунктів та координаторів пріоритетних напрямів Стратегії, засіданнях Групи високого рівня реалізації, Міністерських зустрічах, щорічних форумах Стратегії.

            Підчас зустрічей обговорюються результати імплементації та визначаються подальші кроки реалізації Стратегії, розглядаються нові проекти та визначаються можливі джерела фінансування проектів в рамках Стратегії.

 

Проекти ініційовані українською стороною, які отримали Рекомендаційні листи від Координаторів пріоритетних напрямі Стратегії

 

            1. Відновлення та подальший розвиток транзитного потенціалу України між основними вузлами Пан-європейської транспортної мережі (TEN-T)

                                   Ініціатор проекту: Чернівецька обласна державна адміністрація

                                   Дата отримання: 6 квітня 2012 року

 

            2. Транскордонна співпраця із запровадження ефективної системи поводження з  муніципальними та промисловими поводження з відходами на основі їх сортування

                                   Ініціатор проекту: Чернівецька обласна державна адміністрація

                                   Дата отримання: 1 березня 2012 року

                                   Довідково: Даний проект пропонуватиметься затвердити на черговому  засіданні Координаційного центру

 

            3. Будівництво автомобільної магістралі "Одеса – Рені" (довжина – 261 км) за параметрами 1 категорії з мостовим переходом через Дністровський лиман (довжина – 5709,3 м)

                        Ініціатор проекту: Укравтодор, Мінінфраструктури

                        Дата отримання: 14 червня 2012 року

           

            4. Риба: спільний басейн - спільні рішення

 

                       

            Проект подано в рамках конкурсу ППС «Угорщина – Словаччина – Румунія – Україна»

 

 

 

 

 

серпень 2013 року

Мінекономрозвитку

 


Ia?aoia?iaiue yeieiae?aneee oi?oi «GREEN MIND»
Розробник: Корпорація "Cофтлайн" (Україна)
© Міністерство економічного розвитку і торгівлі України